"באנר" הוא בעצם כרזה פרסומית בתוך דף אינטרנט. לחיצה על הבאנר תעביר את הגולשים ישירות לאתר המפרסם, כך שהמטרה היא ליצור באנר אטרקטיבי, שימשוך את תשומת לב הגולש, יסקרן אותו ויגרום לו להקליק לשם קבלת מידע נוסף. זהו אחד הכלים הפרסומיים היעילים ביותר במציאות של ימינו, הכרוכה יד ביד עם הרשת האינטרנטית. באמצעות הבאנרים ניתן להגיע לקהל רחב מאוד ולפתוח דלת ללקוחות פוטנציאליים מגוונים ורבים יותר. לשם עיצוב באנר שיווקי בעל השפעה ורמת אפקטיביות גבוהה, כדאי לפנות למעצבים מומחים בתחום. אנו, בסטודיו ספרינט, מאגדים מספר מעצבי באנרים מובחרים, אשר יוכלו להתאים את הבאנר באופן אישי לעסק שלכם, תוך שמירה על כללי עיצוב מוקפדים, הבלטה במקומות הנכונים וסיפוק חוויה מסקרנת לגולשים. בעת עיצוב הבאנר, חשוב לנו לשמור על קשר ישיר עם הלקוח, על מנת שישאר עם היד על הדופק, יעשיר אותנו במידע לו אנו זקוקים מבחינה עיצובית ומבחינת התוכן. פרט לכך, הקשר ההדוק מבטיח לנו קבלת אישורי עיצוב בכל שלב בתהליך, מזרז אותו ומניע לשביעות רצון הלקוח.

 

מדוע כדאי לפנות לעיצוב באנרים שיווקיים?

הסיבה הגיונית ופשוטה מאוד: ההתפתחות הטכנולוגית המתמדת של עולמנו, הביאה אותנו לעידן בו מרבית הפעילות התקשורתית שלנו נעשית באמצעות האינטרנט. בשל השימוש הרב, התעורר צורך מצד היצרנים למגוון אפשרויות פרסום רחב יותר גם באמצעי זה. אכן נמצא מענה ראוי לצורך והאופציות גדלו, באופן שניתן להתאים אמצעי פרסומי לכל מוצר או סכום שהלקוח מוכן לשלם. התפתחות זו יצרה תחרות גדולה בעולם הפרסום והשיווק. עניין זה דרש פתרונות מתקדמים ויצירתיים יותר להגיע אל הלקוח. עיצוב באנר שיווקי הוא אחד הפתרונות היעילים ביותר לכך. הוא מאפשר לחברה המפרסמת למקם פרסומת מלבנית (בדרך כלל) באתרי אינטרנט פופולאריים בהם ישנה תנועה רבה, ולחשוף אותה בפני עשרות ואף מאות אלפי גולשים, העונים לדרישות קהל היעד שלו. החשיפה הוויזואלית מעוררת את הגולש להקליק על הבאנר, בהנחה שהוא מעוצב כראוי. תרבות הפרסום בישראל מאופיינת בשיווק אגרסיבי מצד העוסקים במלאכה, ולכן חשוב לבלוט בשוק זה באמצעות יצירת באנרים איכותיים ויעילים, שקדמה לפרסומם מחשבה רבה.

מהו באנר שיווקי איכותי?

עיצוב באנר שיווקי דורש מציאת רעיון ומימושו תוך הכרת השטח וקהל היעד, מגע עיצובי מיומן, ובמקביל הבנת אסטרטגיות החשיבה בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. הדרך הראשונה בה ניתן לבדוק את איכות הבאנר, הינה מבחינה ויזואלית, העיצוב הגרפי ומבחינת הרעיון שבבסיסו. הבאנר מקשר בין רצון הלקוח ומטרותיו לבין הגולש, ולכן יש לתרגם את דרישות הלקוח לבאנר שיעמוד ברמת האיכות הרצויה בעיני הגולש. לכאורה, נראה כי מדובר במשימה פשוטה, אך הדבר מורכב מאוד ופעמים רבות אין תיאום בין הנפשות הפועלות. דרך נוספת למדידת איכות באנרים שיווקיים, נוגעת לשיטת העיצוב. לעיתים נעשה שימוש במעברי דפים ובעקרונות הפלאש, אשר יוצרים עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאליים ומושכים אותם להקיש על הבאנר. ניתן למדוד את איכות הבאנרים בשתי הדרכים, באמצעות כמות הכניסות של הגולשים לאתר אליו קישר הבאנר.

 

עיצוב באנר מצליח לעסק נקודות למחשבה

מטרת הבאנר השיווקי לתפוס את עיניי הגולש, להעביר לו מסר שיווקי מיידי ולסקרן אותו, כדי שיהיה בו רצון ללחוץ עליו וגלות מה עומד מאחוריו. לשם כך:

  • חשוב לבחור בקפידה את הצבעים בעת העיצוב – מומלץ להשתמש בצבעים מנוגדים לצבעי המסך הרגילים, כדי ליצור הפרדה ברורה בין הבאנר לבין האתר בו הוא מוצג.
  • יש להשתמש בטקסט קצר וקליט, שיעביר מסר חד וברור ויסקרן את הגולש. כך הוא ירצה ללחוץ עליו כדי לקבל אינפורמציה נוספת לגבי הפרסום.
  • ישנה אפשרות לבחור בין עיצוב באנר סטאטי לבין באנר דינמי – השני מביניהם, בולט יותר לעיני הגולש, בשל התנועה המוצגת בו, אך חשוב לוודא שהטקסט והלוגו המפורסמים אינם נפגעים או מוסתרים והמסר מועבר כשורה.
  • חברות רבות נוהגות לשמור על גודל וצורת הבאנרים אחידים, כך הם מזוהים איתן, ומתאימים היטב למטרות לשמן הם נוצרו.
  • כדאי ליצור באנר שמשקלו אינו גבוה על-ידי שימוש מועט בתמונות כבדות, שאיכותן עלולה להיפגם בעת הצפייה. כחלופה לתמונות אלה, ניתן להוסיף אנימציות משעשעות המעוררות אצל הגולש סקרנות ורצון להקיש על הבאנר.
  • נקודה נוספת חשובה, הינה מיקום הבאנר בדף האינטרנט. לשם כך, יש לבדוק מיהו קהל היעד ואילו מילות חיפוש ואתרים מתאימים כמיקום האידיאלי לבאנר. יש למקם אותו בדפי האינטרנט הנצפים ביותר.

אנו, בסטודיו ספרינט, בעלי ניסיון רב בעיצוב באנרים שיווקיים. הודות לכך, יש לנו את הכלים והידע לעצב לעסק שלכם באנר, שיבטא את מהותו של העסק ומטרותיו באופן האפקטיבי והאטרקטיבי ביותר.

 

תהליך יצירת הבאנר המושלם לעסק שלך

כפי שציינו קודם לכן, באנרים הינם אמצעי פרסום בעל חשיבות רבה בעולמנו הדיגיטלי והטכנולוגי הנוכחי. רשת האינטרנט העמידה לרשותנו תשתית תקשורת חדשה ושונה מהמוכר לנו. למעשה, ניתן לראות כי בשנים האחרונות האינטרנט הפך לאמצעי התקשורת המרכזי, אשר אט אט מהווה תחליף הולם וראוי ליתר אמצעי התקשורת הקיימים – לדוגמא: עיתונות ברשת, צפייה בטלויזיה און ליין, תקשורת בין אישית וכיוצא בזה.

רשת האינטרנט מעמידה בפנינו יתרונות רבים, ואם נביט רק על הפן הפרסומי של העניין, נוכל לראות כי עיצוב באנרים, הפצתם ברחבי הרשת ואתרים שונים מאפשרים:

  • לאמוד באופן מדוייק את רמת החשיפה לבאנר של העסק שלנו.
  • לבחון בדיוק כיצד בא לידי ביטוי הכסף שהשקענו בפרסום האינטרנטי.
  • לפלח את קהל היעד ולהגיע אליו דרך תחומי עניין מתאימים ולמקד את הפרסום ברמה מדוייקת, כך שיגיע אל קהל זה ואל לקוחות פוטנציאליים חדשים.
  • לנתח את פעילות הגולשים ואת מידת האפקטיביות והאטרקטיביות של הבאנר. דרך שאינו מתאפשר ברמה כה מדוייקת באמצעי פרסום אחרים.

 

תהליך העיצוב

עיצוב באנרים היא מלאכה מורכבת, בדיוק כמו הפקת פרסומת לטלויזיה או סטילס לטובת שלטי חוצות, גם עיצוב באנרים הוא תהליך שיווקי אסטרטגי חשוב ביותר. לכן, חשוב להתייחס בכובד ראש לתהליך השיווקי, כאילו הייתם מפיקים כל פרסומת אחרת לאמצעי תקשורת כלשהו – טלויזיה, שלטי חוצות או עיתונות, לדוגמא. עמוד אינטרנטי הינו בדרך-כלל עמוד דינמי, המכיל שפע של צבעים, תנועה ומוקדים אטרקטיביים המושכים את תשומת לב הגולש. אחד האלמנטים העיצוביים שקופצים מייד הוא הבלטה של הבאנר, אך פרט לכך מומלץ לשלב בתוך העיצוב גם אלמנט שיצור סקרנות בקרב הגולשים, כגון לגלות חצי משפט או חצי תמונה, אשר ימשוך את תשומת-ליבו ויביא את הגולש לידי הקלקה על הבאנר. משם הגולש יגיע לעמוד הנחיתה או לאתר האינטרנט המקושר וייחשף לעסק, למוצר או לשירות שאתם מציעים.

 

סוגי באנרים

בפורטלים רבים תתקלו בבאנרים שיווקיים בסוגים דומים כדוגמת:

  • Header – באנר עליון, הנמצא בראש העמוד.
  • מגדלים – באנרים הממוקמים בצידי העמוד.
  • באנרי אמצע עמוד.
  • השתלטות – מוצר פרימיום מעניין במיוחד, המצריך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. במקרה של עיצוב מעין זה, יש להיעזר במתכנת. המוצר שתקבלו יספק לכם את מלוא החשיפה האפשרית, כיוון שלא ניתן להיתעלם ממנו.

באנר מסוג השתלטות, כשמו כן הוא – הוא משתלט על כל העמוד. במקור מדובר בבאנר קטן, אך בעת לחיצה או מעבר עליו עם העכבר, נפתח עמוד פרסומת, שמתמזג עם העמוד המקורי. תוכלו לראות דוגמאות כאלה בקרב חברות גדולות כדוגמת קוקה-קולה, קסטרו, שוופס ועוד.

 

לסיכום

נראה כי עיצוב באנר שיווקי מצליח הינו משימה מורכבת שיש לבנות בכובד ראש. לשם כך, במרבית במקרים, יהיה צורך בשיתוף פעולה בין מעצב, שיהיה אחראי על הפן העיצובי מבחינת צבעים ומראה, לבין מתכנת, שיבנה את הפלטפורמה הטכנולוגית המתאימה, כדי שהפעילות המתוכננת להתרחש כחלק מהבאנר תתממש. כך, באמצעות אלמנטים של פלאש, הבאנר יונפש ויהיה אטרקטיבי ובולט לעיני הגולש, כאשר התוצאה המתבקשת תהיה הקלקה של הבאנר ומעבר לעמוד נחיתה או למיניסייט בו מוצג המוצר או השירות המפורסמים.

פורסם ע''י: costa | אוגוסט 25, 2014 | קטגוריות: | תגיות: